GINOP Plusz-3.2.1-21
A munkavállalók és vállalatok alkalmazkodóképességének és termelékenységének javítása a munkaerő fejlesztésén keresztül történő támogatásáról
A projekt célja, hogy a vállalkozásunk részére nyújtott támogatásnak köszönhetően munkahelyi képzések valósuljanak meg, ezzel növelve termelékenységünket. Ennek érdekében szervezetünk az állami foglalkoztatási szervként eljáró kormányhivatalhoz kérelmet nyújtott be, sikerrel pályázott és az alábbi támogatásban részesült.
Kedvezményezett neve: Bourns Alkatrészgyártó Korlátolt Felelősségű Társaság
Fejlesztés tárgya: A munkavállalók és vállalatok alkalmazkodóképességének és termelékenységének javítása a munkaerő fejlesztésén keresztül történő támogatásáról
Támogatási összeg: 13 692 000 Ft
Támogatás intenzitása: 50 %
Projekt várható befejezési dátuma: 2024.04.30.
Projekt azonosító száma: VE/43/001919-2/2023
A projekt keretében megvalósítani kívánt képzések:
Vezetők fejlesztése (16 Óra)
Vezetők fejlesztése: önismeret, vezetői szerepek, motiváció, együttműködés (32 Óra)
Haladok a korral – Informatikai ismeretek: Excel haladó (24 Óra)
Vezetői tréning – művezetők
Hatékonyságnövelés időmenedzsment szemlélettel
Tárgyalástechnika (16 Óra)
A vezetői szerep és gyakorlat
Hatékony kommunikáció: szemléletfókuszú ügyfélszolgálati kommunikáció
Kommunikáció: prezentációtechnika
Együttműködésfejlesztés: munkatársi kapcsolatok fejlesztése
Asszertív kommunikáció (16 Óra)
Konfliktuskezelési gyakorlatok (16 Óra)
Együttműködésfejlesztési és hatékonyságnövelés
Lean alapok: szemléletformálás (16 Óra)
Értékteremtés – projektmenedzsment: koncepció és megvalósítás (16 Óra)
A projektek keretében megvalósuló képzések bemutatása:
Vezetők fejlesztése (16 Óra)
A képzés célja:
Interperszonális kapcsolataink esetében többször előfordulhat, hogy vezetői szerepbe kerülünk. A képzés célja, hogy a résztvevő olyan tudásokkal, képességekkel vértezhesse fel magát, amelyek vezetői kompetenciáit gazdagítják. A képzés célja, hogy a résztvevők általános, de átfogó képet kapjanak a vezetői szerepről, vezetői önismeretre tegyenek szert, megismerkedjenek a különböző vezetéselméleti megközelítésekkel és ezek működésével.
A képzés tartalma:
A vezetés fogalma, értelmezései
Vezetői viselkedésformák: formális és informális hatalom, humán erőforrás szemléletű vezető, utasító vezető
Milyen a hatékony vezető? Általános jellemzők
Stílus elmélet: klasszikus vezetői stílusok: demokratikus, autokratikus, laissez-faire
Tulajdonság-elmélet: kezdeményezőképesség, intelligencia, önbizalom és magabiztosság, helikopter-szemlélet
Típus-elmélet: dzsungelharcos, játékos, szervezeti ember, mesterember
Kontingenciaelméleti: feladat környezet, a feladat, a vezető és a beosztottak tényezőinek vizsgálata
Vezetők fejlesztése: önismeret, vezetői szerepek, motiváció, együttműködés (32 Óra)
A képzés célja:
Interperszonális kapcsolataink esetében többször előfordulhat, hogy vezetői szerepbe kerülünk. A képzés célja, hogy a résztvevő olyan tudásokkal, képességekkel vértezhesse fel magát, amelyek vezetői kompetenciáit gazdagítják. Az alábbi területek fejlesztése a cél:
– önismeret
– vezetői szerepek
– motiváció
– együttműködés
A képzés tartalma:
Vezetői szerepek
A három alapvető vezetői stílus Kurt Levin alapján
Az autokrata, a demokratikus és a lassez-fair vezetői stílus jellemzői
Sikerorientált csapatvezetés
Csoportdinamikai alapelvek a munkahelyi és/vagy a magánéleti csoportokban
A csoportfejlődés fázisai
Motivációs tesztek: Mi motiválja Önt? Mit várnak az emberek a munkájuktól? Mit igényelnek az emberek a munkájuktól?
A motiváció értelmezése és összefüggése a teljesítménnyel
Motiváció és az anyagi javadalmazás összefüggései
A motivációs háromszög
Motivációs faktorok
Személyiségtípusok
Személyiségjegyek
A hatékonyságnak szempontjai
Hatékonyság a gyakorlatban
Milyen folyamatokat ural a vezető? – A változás, mint folyamat, változáskezelési technikák
Haladok a korral – Informatikai ismeretek: Excel haladó (24 Óra)
A képzés célja:
A képzés célja, hogy a résztvevő megismerje a Microsoft Office egyik leggyakrabban használt termékének, programjának használatát, képes legyen táblázatot szerkeszteni, abban dolgozni, mindösszesen fejlessze az infokommunikációs, digitális készségeit. A képzés kifejezetten az excel használatának elsajátítását tűzi ki célul a minél hatékonyabb és magasabb szintű felhasználói kompetencia elsajátításával.
A képzés tartalma:
A függvények, képletek használata, egyszerű képletek (alapműveletek, cellaműveletek, cellahivatkozások, sorok beszúrása, kivétele, színek használata).
Függvények, függvények egymásba ágyazása. (Dátum, logikai, matematikai, szöveg típusó függvények stb.)
Munkaterületek összekapcsolása, kereszthivatkozás és keresztképletek, választó lista készítése, automatikus funkciók beállítása, nagy adattáblák kezelés, szűrések, sorba rendezések stb.
Feltételes formázás tartalom, képlet alapján.
Aword és az excel összekapcsolása, körlevelek készítése.
A fenti kompetenciák gyakorlása egyéni feladatokon keresztül.
Vezetői tréning – művezetők
A képzés célja:
A képzés célja, hogy fejlessze a résztvevők vezetői önismeretét és tudatosságát, megismertesse őket a vezetési stílusokkal. További cél, hogy fejlődjön a vezetői kommunikációjuk, megtanuljanak visszajelzést adni, megismerjék a helyzetfüggő vezetés koncepcióját és képesek legyenek azt a mindennapi munkaéletükre alkalmazni. Képesek legyenek delegálni és elősegíteni az új munkatársak integrációját is.
A képzés tartalma:
Vezetői önismeret
A vezetői szerep és stílusok
Vezetői kommunikáció
Visszajelzés: adni, kérni, kapni
A helyzetfüggő vezetés
Delegálás és megbízások kiadása
Új munkatársak beillesztése
Generációs sajátosságok és kihívások
Igények és elvárások a munkatársak oldalán
A fluktuáció hatásai a szervezet működésére
A munkatársak beilleszkedését segítő vezetői eszközök és magatartás
Hatékonyságnövelés időmenedzsment szemlélettel
A képzés célja:
A képzés célja, hogy fejlődjön a résztvevők időkezelése, megismerjenek és kipróbáljanak különböző időgazdálkodással kapcsolatos technikákat, megtanuljanak priorizálni és mindezen ismereteket képesek egyenek bevinni a mindennapi munkavégzésükbe. Távlati cél, hogy a jó időgazdálkodással csökkenjen a résztvevőket érő stressz. Cél továbbá, hogy a résztvevők képesek legyenek növelni a saját hatékonyságukat.
A képzés tartalma:
Hatékonyság fogalma, értelmezése a különböző életterületeken
Hatékonyság szempontjainak alkalmazása a mindennapi munkában.
Időmenedzsment alapok a hatékonyságnövelésére
Halogatás csökkentése és/vagy megszűntetése. Időrabló tényezők kiiktatásának lehetőségei
Priorizálás és kontrollszintek: Priorizálás lehetőségei, technikái a mindennapi munkaéletben, prioritási elvek, kontrollszintek (határidő, tűréshatár, módosíthatóság)
Megbízás és delegálás: Delegálási technikák, ellenőrzési technikák, kontrollrendszer a delegált folyamatokban.
Tárgyalástechnika (16 Óra)
A képzés célja:
Napjainkat a kommunikáció nélkül lehetetlen elképzelni. Akkor is kommunikálunk, amikor zenét hallgatunk a tömegközlekedési eszközön vagy épp egy előadást tartunk a munkahelyünkön. A kommunikáció sokrétűsége és folyamatos változása miatt szükséges, hogy időközönként felelevenítsük ismereteinket és egy csokorba gyűjtve kiegészítsük új tudásokkal. A képzés célja épp emiatt az, hogy a résztvevő, túlnyomórészt kommunikációs gyakorlatokon keresztül olyan szintre jusson el, hogy a mindennapi életben felmerülő kommunikációs helyzetekben magabiztos, felkészült és hiteles legyen. A képzés további célja, hogy fejlessze a résztvevők tárgyalási kommunikációs képességét, és lehetőséget biztosítson neki a gyakorlásra, és visszajelzések kérésére.
A képzés tartalma:
Kommunikációs alapfogalmak, verbális és non-verbális kommunikációs eszközök és technikák rendszere.
Viselkedéskultúra és ügyfélkapcsolati szabályok.
A tárgyalás részei: felkészülés, tárgyalás, utógondozás – és a hozzájuk kapcsolódó kommunikációs stratégiák és eszközök.
Az ártárgyalás jellemzői.
Tárgyalás eltérő státuszú felek között: alá-, és fölérendeződések, vélt vagy valós státusbeli különbségek kezelése.
Nehéz emberek kezelése, tipikus tárgyalási helyzetek.
Kellemetlen helyzetek a tárgyalás során és ezek kezelése.
Szituációs gyakorlatok: tárgyalási helyzetek.
Minden szituációs gyakorlatban a résztvevők visszajelzést kapnak a munkájukra, reakcióikra.
A vezetői szerep és gyakorlat
A képzés célja:
A képzés célja, hogy a résztvevők megismerjék a vezetői szerep koncepcióját, képesek legyenek azonosítani a saját vezetői szerepükben a kulcspontokat. További cél, hogy megismerjék a helyzetfüggő vezetés modelljét és képesek legyenek azt a mindennapi munkaéletükben használni.
A képzés tartalma:
A vezetői szerep definiálása
Fogalomértelmezések: megbízás, delegálása, mentoring, tanítás
Kiscsoportos feladatok a megbízás, delegálás, mentoring, tanítás gyakorlására
A helyzetfüggő vezetés elméletének, koncepciójának megismerése
Az egyes területek elemzése
Milyen feltételek mentén alkalmazható a helyzetfüggő vezetés?
A helyzetfüggő vezetés alkalmazásának sikerkritériumai
Esetmegbeszélés: vezetői dilemmák és a helyzetfüggő vezetés
Hatékony kommunikáció: szemléletfókuszú ügyfélszolgálati kommunikáció
A képzés célja:
Napjainkat a kommunikáció nélkül lehetetlen elképzelni. Akkor is kommunikálunk, amikor zenét hallgatunk a tömegközlekedési eszközön vagy épp egy előadást tartunk a munkahelyünkön. Nincs ez másképp az ügyfélszolgálati munka során sem, sőt, itt kiemelten fontos, hogy hatékonyan kommunikáljunk. A cél, hogy a résztvevők megismerkedjenek az ügyfélszolgálati kommunikáció sajátosságaival, szemlélettől a konkrét technikákig.
A képzés tartalma:
A kommunikáció alapmodellje az ügyfélszolgálati munkában
Az ügyfél szó jelentése (külső és belső ügyfelek)
Az ügyfélszolgálat fogalma: részleg vagy szemlélet?
Az ügyfélnek mindig igaza van? – mit tegyünk, ha mégsem?
A nemet mondás gyakorlata: hogyan mondjunk nemet, hogy az ügyfél elégedett legyen?
Érvelési gyakorlatok: meggyőzés vagy rábeszélés?
A logos, pathos és ethos jelentése és alkalmazása
Problémás ügyfelek kezelése
Nyitási és zárási technikák
Hogyan mérjük ügyfeleink elégedettségét?
Szituációs gyakorlatok az ügyfélszolgálati kommunikációra a képzés teljes hosszában, valamint ezeknek a gyakorlatoknak a feldolgozása, visszajelzések a résztvevőknek.
Kommunikáció: prezentációtechnika
A képzés célja:
Napjainkat a kommunikáció nélkül lehetetlen elképzelni. Akkor is kommunikálunk, amikor zenét hallgatunk a tömegközlekedési eszközön vagy épp egy előadást tartunk a munkahelyünkön. Ezek között kiemelt helyet foglal el, amikor prezentálunk, amikor a kommunikációnak szándéka, konkrét célja van: üzenetet átvinni. A képzés célja, hogy a résztvevők megismerjenek, kipróbáljanak prezentációs technikákat, majd visszajelzést kapjanak és ezeket be tudják építeni a gyakorlatukba, így hosszú távon hatásos és a céljaiknak megfelelő prezentációkat tartsanak.
A képzés tartalma:
A kommunikáció alapmodellje.
A magyar nyelv sajátosságai, szemantika, grammatika, stilisztika.
A jó prezentáció ismérvei
A jó előadó kompetenciái
A prezentációra felkészülés lépései: információszerzés, rendszerezés, koncepcióalkotás, szemléltető anyagok elkészítése, megjelenés megtervezése, próba.
A prezentációra való felkészülés külső elemei: a terem, a technika, a résztvevők.
Az idő menedzselésének eszközei a prezentálás közben.
Prezentációtechnikai gyakorlatok, majd visszajelzés minden résztvevőnek.
A ppt készítés szabályai és buktatói: jó gyakorlatok és kerülendő példák.
A humor mint prezentációtechnikai eszköz.
Együttműködésfejlesztés: munkatársi kapcsolatok fejlesztése
A képzés célja:
A képzés célja, hogy a résztvevők megtanulják a mindennapi munkaéletben fellelhető társadalmi csoportjain belüli: pl. társadalmi, munkahelyi, közösségi, közösen megoldandó feladatok, problémák kezelését. A képzés célja, hogy mindezeken keresztül fejlődjön a résztvevők érzelmi intelligenciája, valamint a munkatársi kapcsolataik. A képzés további célja, hogy tudatosodjanak a résztvevők erősségei és személyes preferenciái, valamint erősödjenek a szervezeten belüli informális kapcsolatok.
A képzés tartalma:
Együttműködés és csoportszerepek
A csoporton belüli együttműködés alapjai
Munkatársi kapcsolattérkép elkésztése (szociometriai gyakorlatok)
Érted haragszom, nem ellened – EQ fejlesztése
Személyes preferenciák szerepe a munkatársi kapcsolatokban (DISC, személyiségteszt)
Erőforrásgyűjtés: az erőforrások típusai és tudatosításuk
Informális kapcsolatok a szervezeten belül: a pletyka, a klikkek szerepe a mindennapi közösségi életben.
Közös rítusok, ünnepek, események.
Asszertív kommunikáció (16 Óra)
A képzés célja:
A képzés célja, hogy a résztvevő megismerje az asszertív kommunikáció sajátosságait és képes legyen alkalmazni azt.
A képzés tartalma:
Kommunikációs stílusok (agresszív,passzív, asszertív)
Asszertivitás fogalma – asszertív kommunikáció bemutatása
Kommunikációs gátak – Azt mondom, amit ténylegesen mondani szeretnék?
Kommunikációs serkentők (pl. Én-állapotok, Én-üzenetek)
Érzelmek és szükségletek az asszertív kommunikációban
Konfliktus mindennapi megjelenési formái
Asszertív technikák alkalmazásának lehetőségei az üzleti- és a magánéletben
Gyakorlati példák bemutatása elemzése
Szituációs gyakorlatok folyamatos visszajelzéssel
Konfliktuskezelési gyakorlatok (16 Óra)
A képzés célja:
A képzés célja, hogy a résztvevő megismerje a konfliktus és konfliktuskezelés alapvető témakörét (fogalma, megnyilvánulási formái, okai), elsajátítson különféle konfliktuskezelő technikákat, amelyek sikeres alkalmazása hozzásegítik az asszertív konfliktuskezeléshez.
A képzés tartalma:
Konfliktus elméleti háttere (fogalma, megnyilvánulási formái, lehetséges okai).
Asszertivitás fogalma, kommunikációs gátak, kommunikációs serkentők (pl.: Én-üzenetek) témaköre, ezek gyakorlatban történő kipróbálása
Konfliktus mindennapi megjelenési formáinak feltérképezése, különféle konfliktuskezelő technikák megismerése, ezek gyakorlatban történő kipróbálása, a saját konfliktuskezelő technika kialakítása, begyakorlása.
Együttműködésfejlesztési és hatékonyságnövelés
A képzés célja:
A képzés célja, hogy a résztvevők megtanulják a mindennapi munkaéletben fellelhető társadalmi csoportjain belüli: pl. társadalmi, munkahelyi, közösségi, közösen megoldandó feladatok, problémák kezelését. A résztvevő képessé válik a különböző csoportszerepek megkülönböztetésére. A képzésen részvevő meg tudja állapítani a kompromisszum és a konszenzus közötti különbséget, és képes lesz a harmonikus együttműködő munkakörnyezet kialakítására. A képzés további célja, hogy növelje a résztvevők hatékonyságát, kialakítsa bennük folyamatszemléletet és a hatékony időmenedzsment alapjait.
A képzés tartalma:
Együttműködés és csoportszerepek.
A csoporton belüli együttműködés alapjai
Csoporton belüli szerepek a Belbin teszt alapján
Az együttműködés fogalma
Az együttműködő magatartás jellemzői
A kompromisszum és a konszenzus közötti különbség
Kooperációs hibák felismerése és kezelése.
Folyamatoptimalizálási gyakorlatok: folyamatszerepek, megállapodáskötés és folyamatmodell. Munkavégzési értékek.
A hatékonyság szempontjai: értékteremtési, munkavégzési és szervezeti hatékonyság.
Time menedzsment alapok: az idő urai
Időrablók és időnyerők
Időszemlélet és hatása a mindennapi munkavégzésre.
Időmenedzsment technikák: pomodoro, sürgős-fontos, gördülő tervezés, időterv készítése.
Priorizálás és kontrollszintek.
Lean alapok: szemléletformálás (16 Óra)
A képzés célja:
A lean filozófia gyakorlati alkalmazása eredendően a termeléshez kötődik, azonban nagyon sok eleme egyszerűsített változatban alkalmazható hétköznapjaink során is. A képzési program célja, hogy a résztvevő megismerkedjen a lean filozófia alapvető módszereivel, amelyeket a képzés során hétköznapi alkalmazási alternatívákba transzferálnak. A képzés alapvető célja, hogy a résztvevő saját élményű tanulását biztosítsa azáltal, hogy nem kész alkalmazási alternatívákat kap, hanem önállóan és csoportban konstruál lean felhasználási lehetőségeket hétköznapi folyamataira.
A képzés tartalma:
A lean menedzsment kialakulásának története
A lean menedzsment célja
2 fő alapelv: ember tisztelete, veszteségek eltávolítása
A vevő az érték fogalmának értelmezése és kapcsolata
veszteség lean értelmezése
A lean rendszer felépítésének 5 alapvető lépése:
- Az érték meghatározása
- Az értékteremtő folyamat feltérképezése
- Akadálytalan áramlás biztosítása
- Húzórendszer kialakítása és üzemeltetése
- A folyamatos fejlesztés
Hogyan alkalmazzam a lean rendszert a hétköznapokban? Minta lean rendszer bemutatása
Az 5S módszer alapjai, célja jelentése (rend, fegyelem, tisztaság, fenntarthatóság, ezek beépítése)
Hogyan alkalmazható az 5S módszer mindennapjaim során?
Egy szabadon választott hétköznapi művelet előkészítése az 5S módszer alkalmazásával csoportban.
Az elkészült módszerek ismertetése és értékelése
Értékteremtés – projektmenedzsment: koncepció és megvalósítás (16 Óra)
A képzés célja:
A képzés célja, hogy fejlessze a résztvevők értékteremtési kompetenciáit, hogy képesek legyenek meghatározni a munkaszervezetben az érték fogalmát. További cél, hogy projektmenedzsment kompetenciákat sajátítsanak el és képesek legyen felépíteni egy projektet önállóan, akár dokumentum- akár szoftver alapon.
A képzés tartalma:
Az érték fogalma, az érték teremtése a szervezetben
A projekt helye az értékteremtésben
A projekt fogalma, jellemzői, típusai és szereplői
Megállapodáskötés a projektben
Folyamatok tervezése a projektben
Mérföldkövek és kontroll tervezése a projektben
Kontrollszintek és prioritási rendszer a projektben
Projekttervezés és nyomonkövetés szoftverizálva
